Badania które mają na celu określenie stanowiska społeczeństwa na dany temat.
Analiza danych wtórnych (zastanych) w kontekście konkretnego problemu badawczego. Analizie poddawane są raporty, bazy danych, biuletyny, często także informacje z internetu.
Zestaw badań i analiz opartych na informacjach uzyskanych od osób związanych z daną gałęzią biznesu.
Badania które mają na celu określić efektywność przepływu informacji między firmami i odbiorcami ich produktów czy usług.
Zestaw badań i analiz opartych na informacjach zebranych od konsumentów czy odbiorców usług.
Jest to rodzaj testów dzięki którym producent uzyskuje informacje od potencjalnych klientów na temat produktu lub usług które zamierza wprowadzić.
Badania związane z wprowadzaniem nowych produktów na rynek. Udzielają odpowiedzi na to, jaki powinien być nowy produkt, aby mógł osiągnąć sukces na rynku? Czego oczekują konsumenci? Jak konsumenci oceniają nowy produkt? Wyniki badania wskazują na niezbędne elementy do poprawy.
Badania których zadaniem jest wspieranie procesu zarządzania daną kategorią produktów. Daje obraz w jaki sposób dana kategoria produktów jest postrzegana przez konsumentów oraz określa proces podejmowania decyzji kupna w placówkach handlowych. Finalnie informuje jak skutecznie budować promocje i określa proces decyzyjny zakupów dokonywanych przez klienta (Purchase decision tree).
Badanie pozwalające określić jak konsumenci oceniają opakowanie produktu klienta i konkurencji. Ocena komunikacji opakowania i jego najważniejszych cech.
Badanie pozwalające określić kilka grup konsumentów mających różne oczekiwania względem określonego produktu. Dzięki tym badaniom producent dowiaduje się dla jakiej grupy konsumentów jego produkt będzie najbardziej atrakcyjny.
Badanie pozwalające określić poziom zadowolenia z pracy. Określenie istotnych elementów takich jak atmosfera panująca w pracy, ważne wartości, identyfikacja z misją firmy, czy potrzeby i oczekiwania.
Badanie w którym respondent ocenia jakość produktu, określa jego użyteczność i informuje które elementy warto poprawić.
Badanie którego celem jest uzyskanie informacji na temat oceny współpracy z firmą, przez jej klientów. Ocena przez klienta mocnych i słabych obszarów współpracy oraz określenie rzeczy wymagających poprawy.
Badanie w którym respondent degustuje produkty spożywcze, a następnie ocenia ich jakość i smak.
Badanie przeprowadzane w punktach sprzedaży detalicznej pozwalające precyzyjnie określić strukturę sprzedaży produktu na określonym obszarze oraz w obrębie całego kraju.
Badanie którego celem jest ocena systemu dystrybucji towarów i usług, uwzględniając przy tym działania i zachowania konkurencji.
Badania które mają na celu określenie świadomości i zachowań ludzi względem danej marki. Badania dotyczą wielu aspektów między innymi: lojalności względem marki, wizerunku marki, znajomości marki itd.
Badanie w którym respondent ocenia zapach produktów.
Badania efektywności reklamy, monitorowanie kampanii reklamowych, wybór właściwej reklamy.
Badania ustalające stosunek konsumentów do badanych produktów, czyli w jakich sytuacjach, w jaki sposób oraz jak często używają danego produktu? Jaka jest ich opinia o danym produkcie? Informacja o tym, czy produkt spełnia oczekiwania konsumentów?